/ vi plåtar låtar /

Vi plåtar låtar v.4

Ful men färgglad
 
 
Det här var en svår vecka. Jag gillar inte Meghan Trainors låt All About That Bass särskilt mycket. Jag ville inte fota det mest uppenbara, en större dansande rumpa. En bas har jag inte tillgång till och det känns också lite tråkigt, liksom en stor högtalare.
 
Istället beskrev jag för mig själv låten med adjektiv som snarare är knutna till synen än hörseln. Orden jag slutligen fastnade för var ful och färgglad. Jag får samma känsla när jag hör refrängen som jag får när jag ser till exempel riktigt illa matchande kläder, därav ful. Samtidigt är låten lättsam och även lite munter, därav färgglad.
 
Min bild blir därför en ful men färgglad bild. Tagen utanför en bar/nattklubb i gryningsljuset här i Lund för att ändå koppla lite till "basen" i låten.
 
Ful / Färgglad / Lund