/ landskap och natur /

Climbing Forest

I söndags åkte Mia och jag till Helsingborg och hämtade upp våra vänner för en liten utflykt till klätterskogen Ramba Zamba som ligger alldeles intill Väla köpcenter.
 
Det fanns tre olika banor, en för barn, en 5 meter över marken och en 8 meter över marken. Vi körde 8 metersbanan direkt. 8 meter känns mycket högre än det ser ut att vara från marken! Syns jag med min blå hjälm uppe bland träden?
 
Det fanns många olika hinder men de roligaste var ju linbanorna, trots liten lutning fick man riktigt bra fart! Lite läskigt när man åker baklänges i full fart mot nästa platform!
 
Efter att vi hade klarat av banan på 90 minuter var det knappt att jag orkade klättra upp till första platformen igen för att ta några bilder. Och idag har jag träningsvärk i hela kroppen! Men det var skitkul!
Helsingborg / Ramba Zamba