/ allmänt /

en ljusslinga i mörkret

Idag hittade jag två fallna grenar när jag var på väg hem från jobbet. Jag gissar att de gick av under stormen. Hur som helst var jag tvungen att rädda dem undan vintern! Jag blev väldigt sugen på att göra exakt en sådan här när jag läste Nevnariens inlägg. Så jag tog med mig dem på tåget och prommenerade genom Lund med dem, på vägen gick jag förbi Lagerhaus och köpte en glasvas och lite brunt natursnöre. Sedan var det bara att sätta igång och pyssla! Ljusslingan köpte jag förra helgen på Rusta. Den färdiga lysande grenskulpturen ställde jag sedan efter samråd med Mia i sovrummet. Det är riktigt mysigt att ha den tänd när man ligger i sängen och läser innan det är dags att sova. Det behövs verkligen lite extra ljus så här års!
#1 / / Maria:

Riktigt snyggt, bra idé! Det ska man nog testa. :)

Svar: Det tycker jag du ska!
Robin