/ analogt / gatufoto och människor /

Mer analogt

 
En rulle färgfilm, den billigaste jag kunde hitta, Kodak Color Plus för 29 kronor, färgerna blir lite off tycker jag, men det kan framförallt bero på inställningarna i scannern, de är lite knepiga, eller så beror det på efterbehandlingen i Lightroom, men mycket går att lösa. Dessutom är det sådan charmiga inperfektioner man vill komma åt med en analog kamera!
 
Översta bilden är tagen på Möllan i Malmö, där ska jag försöka fota mer i sommar, det händer mycket och många människor är ute och rör sig, kan nog bli någon riktigt bra bild där!
 
Jag har också märkt att jag tar många bilder på cyklar och cyklister! Kanske för att jag saknar att cykla när jag nu mest tar buss och tåg överallt?
 
Jag avslutar med en svart-vit bild med hög kontrast från veckan då jag och Mia var blomvakter till Anna och Oscars inomhuspalm.
 
 
135 film / Malmö / Möllan / analogt / gatufoto