/ analogt /

Första rullen

 
När jag skulle hämta min första framkallade filmrulle hos Mattssons i Lund fick jag en liten chock. Det kostade mycket mer än jag trodde, och rullen hade varit i Tyskland för framkallning, så det tog ganska lång tid också. Jag gick därifrån lite förvånad med ett gäng negativ men utan några förstoringar. Det är ju inget fel på Mattssons, så här är det att fota med film, men såklart är det lite värre idag när det är så ovanligt.
 
Kort därefter köpte jag en negativ-scanner för att slippa framkalla förstoringar. Och nu i våras framkallade jag min första filmrulle nere i tvättstugan. Det visade sig vara mycket lättare och billigare än jag trodde. Efter ungefär fem framkallade rullar kostar allt material lika mycket som om jag hade lämnat in dem.
 
Bilderna är tagna i julas med pappas gamla Olympus OM 10, en riktigt trevlig kamera!
 
135 film / analogt