/ allmänt /

att-göra-dag

 
Idag hade jag jättemycket på min att-göra-lista. Och jag ville egentligen helst läsa i min nya bok och fota lite. Men hade jag struntat listan så hade jag inte kunnat njuta ändå, så det vara bara att sätta igång i morse när Mia hade gått till jobbet.
 
Men listan var så lång att man inte riktigt vet var man ska börja. Handla mat och övningsköra till förlossningen först. Eller dammsuga och dammtorka, eller kanske städa toaletten först. Jag kände inget riktigt sug att sätta igång med full fart heller eftersom det kändes som att dagen skulle vara slut innan alla punkter på listan var avbockade.
 
Men med tanke på att Mia, som nu är höggravid, måste lägga två timmar på att ta sig till och från jobbet och inte slutar förrän klockan sex idag så känns det inte så hemskt att få vara hemma, även om man har lite sysslor.
 
 
Jag satte i alla fall på en podcast av P3 Spel och satte igång med undanplockning av min grejor först, sen dammutrotning, sen toaletten. Och så fort jag var klar med en sak och hade ställt undan dammsugare eller slängt tvättsvampen kom jag på att jag hade missat något, men det mesta är rent och fint i alla fall!
 
Sen övningskörde jag till förlossningen i Lund tillsammans med bilbarnstolen och hög musik på radio och smartphone, för att skapa lite stressig stämning. Jag provade två vägar, en bra och en dålig. Sen åkte jag och bilbarnstolen till coop och handlade till middagen.
 
Inlägget ackompanjeras av bilder från svärmormors källare. Där har allt sin plats, sågen hänger på sågkroken, spindeln bor på WC och ordningsreglerna står på toalettpappershållaren, om man glömmer ta med egen lektyr.
 
#1 / / Mia:

Jag har världens bästa man!