/ bildredigering /

Källbybadet

På Mias och min långa söndagspromenad som jag skrev om tidigare, den som i princip förde oss ut i vildmarken, gick vi förbi Källbybadet som ligger i södra Lund. Där tog jag den här bilden, som jag har gjort en del efterarbete med. Bilden nedanför är jpeg-bilden direkt ur kameran. Jag gillade verkligen de två bänkarna som är riktade mot den halvtomma bassängen som ser alldeles övergiven ut.
 
Däremot gillade jag inte den färgglada lekplatsen och sjöodjuret i bakgrunden eftersom de inte passade med den deppiga känslan i bilden som jag fastnade för. Därför konvertade jag bildens övre del till svartvitt och lade på en Split Toning för att få en jämn fördelning av gult och magenta över hela bilden. Jag beskar också bilden så att den övre delen av himlen försvann. Jag gjorde också bakgrunden oskarp för att sätta bänkarna och bassängen i fokus.
 
Vad tycker ni om den redigerade bilden? Bättre eller sämre?
 
Källbybadet
#1 / / Anna Ö:

Mycket bättre!! Men varför inte klippa bort den övre delen av bilden? Förresten så är det jättesvårt att kommentera nu. Vit text på vit bakgrund :P Vad har du gjort? Hehe Plus att man måste
vara inloggad på blogg.se

Svar: Tack så mycket för att du uppmärksammade det! Det var en konstig kombination av väldigt ljust grå färg med vit text som jag själv inte upptäckt tidigare, men nu är det svart text istället, då syns också den vanliga skicka-knappen! =)
Robin