trainspotting

Ett fåtal tågtyper men med många olika färgglada motiv!
Tågskådningen med utkik efter graffiti är en rolig och enkel syssla, när tåget jag ska åka med kommer tittar jag efter graffiti, och om jag hittar något tar jag ett foto med mobiltelefonen. Ibland finns det graffiti och ibland finns det inte, självklart hade jag ju kunnat spendera en hel dag på järnvägsstationen och vänta på dessa tåg, men det hade nog blivit lite tråkigt, så det struntar jag i! Det blir en rolig fotouppgift att försöka ta en bra bild i bra vinkel och med något mer intressant och samtidigt hinna med tåget, blir bilden bra hamnar den på instagram. Bilden ovan har riktigt härliga färger och dessutom speglas huset så fint i fönstret med en gul färg som passar bra till graffitin.
 
Trainspotting är ju också en film från '96 av Danny Boyle som står på min att-se-lista. Jag har hört bra om den och den har bra betyg på IMDB, så jag borde försöka bocka av den snart. Jag tror dock inte att den handlar om att fota tåg med graffiti på, men man vet ju aldrig!
 
Har du fotat tåg eller sett filmen Trainspotting?
graffiti / tåg